Disse vilkårene gjelder når du som kunde ("du" eller "kunden") gjør et kjøp eller en reservasjon hos Fryseriet – enten på nettsiden www.fryserie.no, eller på våre lokasjoner.
Vilkårene gjelder for all bruk av våre tjenester, inkludert badstue og treningsrom, samt kontakt med kundeservice eller via sosiale medier.
Forbrukerkjøp er regulert av norske lover som forbrukerkjøpsloven, angrerettloven, markedsføringsloven, personopplysningsloven, e-handelsloven og kredittkjøpsloven.
Du finner mer informasjon om disse lovene på lovdata.no.
Ved å bruke nettsiden vår og/eller gjøre en bestilling, godtar du vilkårene.
Vi anbefaler at du leser dem nøye før du bestiller.
Fryseriet kan når som helst endre vilkårene uten forhåndsvarsel.
Den versjonen som gjelder for din bestilling, er den som var tilgjengelig på nettsiden da du bestilte.
Prisene som vises på nettsiden gjelder ved bestilling.
Alle priser er oppgitt i norske kroner (NOK) og inkluderer MVA.
Ved endring i MVA-sats justeres prisene automatisk.
Det tilkommer ingen ekstra avgifter.
Dersom det skjer en åpenbar feil i prissettingen på grunn av teknisk eller menneskelig feil, kan Fryseriet kansellere ordren og tilbakebetale deg.
Du kan betale med:
Kontantbetaling aksepteres ikke.
Fryseriet har ikke tilgang til dine kortopplysninger og lagrer dem heller ikke.
Ved årlige betalinger via Vipps trekkes beløpet fra kontoen du velger.
Avtalen kan når som helst avsluttes i Vipps-appen.
For å fullføre et kjøp må du godta vilkårene.
Ved å gjøre det bekrefter du at du har lest personvernerklæringen vår og samtykker til bruk av informasjonskapsler (cookies).
En avtale anses inngått når Fryseriet sender ordrebekreftelse til din e-post.
Ta vare på denne – den er gyldig som kvittering.
Kunden er selv ansvarlig for at oppgitte opplysninger er riktige.
Angrerett gjelder ikke for tjenester som skjer på et bestemt tidspunkt, jf. angrerettloven §19.
Dette betyr at en booking hos Fryseriet fungerer som en billett til kino, konsert eller fly.
Du kan derimot overføre reservasjonen til en annen person uten kostnad.
Fryseriet kan ikke garantere værforhold eller temperatur.
Ved ekstremvær eller uforutsette hendelser (som pandemi, strømbrudd, naturkatastrofer eller lignende force majeure-situasjoner) gis det ingen refusjon.
Brudd på reglene kan føre til utestengelse uten refusjon.
Dersom det er feil eller mangel ved en vare eller tjeneste, må du gi beskjed innen rimelig tid etter at feilen ble oppdaget.
Reklamasjon må skje innen 2 måneder etter at feilen ble oppdaget, og senest innen 2 år etter kjøpet (5 år for varer ment å vare vesentlig lenger).
Du kan kreve:
Reklamasjon bør skje skriftlig.
Fryseriet er ansvarlig for behandlingen av personopplysninger du oppgir ved kjøp og reservasjon.
Opplysningene brukes kun til nødvendige formål som:
Vi lagrer bare informasjon så lenge det er nødvendig eller lovpålagt (for eksempel etter bokføringsloven).
Du har rett til innsyn, retting og sletting av dine opplysninger i henhold til personopplysningsloven og GDPR.
Fryseriet deler ikke personopplysninger med tredjepart, unntatt der det er nødvendig (som betalingsformidlere).
Vi beskytter dine personopplysninger med kryptering (SSL).
Betalingskort håndteres i henhold til sikkerhetsstandarden PCI DSS, som sikrer trygg betaling.
Fryseriet bruker cookies for å gjøre nettsiden enklere å bruke og for å huske innstillinger.
Du kan selv slette eller slå av cookies i nettleseren.
Hvis du gjør dette, kan enkelte funksjoner slutte å fungere optimalt.
Nettsiden kan inneholde lenker til eksterne sider vi ikke kontrollerer.
Fryseriet er ikke ansvarlig for innhold eller personvernpraksis på disse sidene.
Alt innhold på nettsiden (tekst, bilder, logoer osv.) tilhører Fryseriet eller deres lisensgivere.
Innholdet kan ikke kopieres eller brukes uten skriftlig tillatelse.
Hvis en del av avtalen viser seg å være ugyldig, påvirker ikke dette resten av avtalen.
Eventuelle tvister behandles etter norsk lov i norsk domstol.
Dersom du er misfornøyd med en vare eller tjeneste, ber vi deg sende en reklamasjon til oss først.
Blir du ikke fornøyd med vår behandling, kan du kontakte Forbrukerrådet (www.forbrukerradet.no).